Medvind och motvind

publicerat i Allmänt;
Vaknar och blir genast medveten om att denna dag blir en dag med värk. I hela kroppen. Solstrålarna skiner in och lyser upp tillvaron. Jag tar mig upp ur sängen. 

Försöker tänka så här angående min sjukdom: man kan inte ha medvind hela tiden...
Ibland måste man kämpa mot och igenom motvinden. Andra gånger måste man stanna upp och finna lä någonstans och vila. I vetskap om att det alltid kommer dagar med medvind. ;-) Igen...
Så idag har jag funnit en plats i lä...:-)


På +sidan idag: :-)
( förutom att jag har världens bästa boende, familj, jobb, vänner....)

+ "Kalla kom högst upp på palla" ;-)
Denna otroliga tjej!!! Så glad, så trygg, så häftig, så duktig, så ödmjuk, så vacker!!!! Wow!!! Girl-power!!!

+ Och guld till Johan Olsson. Efter en säsong med sjukdomar gör han en kämpainsats och vinner!!!! Full av beundran är jag :-)

+ Jag kan inte låta bli att le lite när jag läser om en katolsk präst som var död i 45 minuter och återvände från himlen och berättade att han träffat Gud och håll i er nu: Gud var en kvinna!!! Det är inte säkert att denna historia är sann men helt klart är att katolska kyrkan fått något att tänka på..."ingen rök utan eld", säger jag som länge undrat varför man måste könsbestämma Gud???

+ Våren är här i min stad!!! Redan den 17 februari anlände den. Ovanligt tidigt. Normalt är i slutet av mars eller första veckan i april! Men efter den här "uppochner-" och "framochtillbaka-vintern" är jag tacksam att våren är tidig :-)
"Det blir säkert bakslag", kvittrar pessimisterna. "Ingen fara", kvittrar optimisterna. "Och vad är problemet?", kvittrar jag och de andra realisterna ;-)) Tihi ;-))

+ Malin Berghagen var hos "Malou efter 10" och berättade om sin senaste bok och om yogans stora betydelse i hennes liv. Fler borde pröva yoga, tycker jag! :-)


Och på - sidan? All rasism, sexism, terrorism osv...så klart. På det mer personliga planet tänker jag på mina vänner och släktingar som av olika anledningar inte mår bra. Bland annat så härjar influensan. "Träffa inte människor", var en rubrik nyligen om hur man skulle undvika att bli sjuk...Kanske lättare sagt än gjort??? ;-)

Styrka önskar jag er alla!

Sonen har åkt hem till sig nu. Han var alldeles lyrisk över hur långt våren kommit i Knivsta. :-) Våren var den årstid jag uppskattade mest när jag bodde "där nere". Alla dessa vitsipps- och blåsipps-mattor!!!

Men som sagt, våren är här också! :-)

Och till sist:
Ha det gott!!!
<3
❤️







Kommentera inlägget här :