Tankar från mitt ide ;-)

publicerat i Allmänt;

Jodå, om någon undrar, så jodå, tack, vi tog oss hem med släpvagn och allt från torpet. Men snacka om snö! Och blåst! Sent på lördagskvällen kom plogen första gången och sen en gång till på söndag förmiddag. (Tack för det!)Och när maken kört upp gångar med snöslungan var det inga problem att ta sig fram. Vid mätning visade det sig att det kommit 35-40 cm! 


Och det var obeskrivligt vackert med alla snötyngda träd som bildade portaler över vägen. 



Det var helt klart roligare med snön ute i skogen än inne i stan. Vallar, dessa redan höga vallar...som skymmer sikten för alla slag av trafikanter...
Låter jag negativ? Jo, jag vet, men efter några verkligt rejäla vintrar här i stan, så ogillar jag att känna mig begränsad...och "insnöad".Förhoppningsvis slutar snöandet och snösvängen kan hinna med att forsla bort dessa vallar och väldiga snöhögar. Så att man kan njuta av det vackra vita.


Fann mig själv plötsligt längtande till Maj månad...:-)

Mitt dystra sinnelag idag beror också på att min kropp inte gillar temperaturväxlingarna. - 20 på morgonen till 0-gradigt i eftermiddag! Snacka om berg-och-dal-bana ;-)

Men när kroppen säger stopp kan själen ändå få sitt.
"Du kommer att märka
att den tid du tillbringar i tyst ensamhet
ger dig energi och hjälper dig
att möta vadhelst som ligger framför dig."
- Eileen Caddy -
"Juveler av visdom"
12 januari
❤️
Vände blad på kalendern och fann detta budskap som gick direkt till hjärtat. Kanske passande budskap för Dig också? :-)

Det snöar fortfarande...
Jag kryper ner under varma pläden och slumrar lite. Värken som sitter i varenda led och muskel avtar förhoppningsvis snart. Det är en "sån dag" idag..

Säkert finns det många som tycker att jag har det väldigt bra som kan ligga här i mitt ide. Medan andra minsann får skotta fram bilen och ta sig till jobbet trots krämpor. Jag vet! Jag har fördelen att ha eget företag (familjeföretag) så att jag kan anpassa jobbtider efter min hälsa. Å andra sidan har jag ingen vikarie som kan hoppa in när värken blir för svår och långdragen. Några små arbetsuppgifter har jag fixat hemifrån idag, de större hoppas jag kunna ta i morgon. Man får leva på hoppet ;-)

Vi kämpar alla, var och en på sitt vis, allt efter våra förutsättningar! <3

Kom ihåg att Du, just Du, är Värdefull!
Ljus och Kärlek!
Och njut så mycket du kan av Din Vinter!
<3
❤️

"Längst inne i
varje vinter
döljer sig en
skälvande vår"
- Kahlil Gibran -









Kommentera inlägget här :