Solsken och fjärilar

publicerat i Allmänt;
Jag är tåren på din kind
Jag är leendet du möter
Jag är vindens sus i löven
Jag är friden som du söker
Jag är oron som du känner
Jag är sorgen som du bär
Jag är tilliten och tron
Jag är vägen som du går
Jag är orden du säger och tankarna du tänker
Jag är kärleken
Jag är barnet som leker
Jag är åren som gått
Jag är is och kyla
Jag är värmen under sommardagar
Jag är doften av syren
Jag är modet du behöver
Jag är rädslan och din ångest
Jag är mörkret som dig skrämmer
Jag är ljuset inom dig
Jag är pilen i ditt hjärta 
Jag är skrattet 
Jag är åtrån
Jag är alla möjligheter
Jag är nuet
Jag är den mjuka mossan och den hårda stammen
Jag är dina simtag i det svalkande vattnet
Jag är smaken av solmogna bär
Jag är det du glömt och drömt 
Jag är alla dina minnen och
alla dina sinnen

Jag är LIVET
❤️

Så kan också livet beskrivas. Livet är ju allt. 
Det är mina ord, som bara kom till mig. Och från mig :-)


Denna solskensdag full av prålande fjärilar.
Mittpunkt.

Efter en långpromenad är både jag och hunden trött. Men jag får lov att ta mig i kragen och fixa lite mat till mig och maken.
Börjar med att plocka in en knippe gräslök...
Och dukar utomhus. Bäst att passa på ;-)

Jag hoppas solstrålarna nått dig också idag 
❤️

Kommentera inlägget här :