Möte i Göteborg

publicerat i Allmänt;
Möte ger möte. Min fina Vedic Art-lärare presenterade en bok för mig. Jag lånade den och föll direkt för både ord och bild. Googlade på konstnären, läste och följde honom på Fb.
Frågade mamma om hon visste var Stilla Gatan låg här i stan. Hon visste inte säkert men efter koll på karta konstaterade vi att det inte var långt bort. 
Efter en helt underbar promenad nere vid Röda Sten åkte vi för att kolla var galleriet låg. Jag visste att konstnären var på semester så jag hade inga förväntningar på att det skulle vara öppet...men det var det och han var där! Vissa möten ger extra mycket, de fyller en med energi och lyckokänslor. Det här var ett sådant möte....vi hade ett djupt samtal som jag kände mig mycket "hemma i". Om livet, vår existens, mörker och ljus, tro...om att längta hem...

Beundrade de härliga tavlorna och köpte hans fina bok!

Konstnären/författaren heter: Klas Parknäs.



Ur boken "Tillvarataget" Klas Parknäs

Göteborg visade sig från sin bästa sida i dag. :-) Sol, värme och ...blåst :-)










Att äntligen kunna sitta ute och äta kändes som lyx denna sommar :-)

En sväng i Slottsskogen blev det också. Kikade på pingvinerna förstås :-)

Vi har hunnit med att kolla en gammal byrå som står här på vinden. Jo, den ryms i bilen så den får hänga med hem. :-)

Ikväll blir det pizza och film. Och kanske hör vi något av musiken och sången från Roxette som spelar här i stan i kväll. :-)

Ljus och kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :