Magisk musikupplevelse mm

publicerat i Allmänt;
Plötsligt kommer tanken: förändring!
Ingen stor, en liten men ändå...
Vill inte vara "gråblond" längre, vill vara "rödbrunett" som tidigare...Någon gång i sommar :-)
Kontakt med frissan (jag har den bästa!). Har glömt vilka veckor hon har semester. Finns nog tid i augusti, tänker jag. Och så får jag en tid före midsommar! Yippiii!!!


Det hände igår, fick uppleva en stor musikupplevelse via TV:n. Magiskt, var det. En av mina favoriter från min tonår, Emmylou Harris fick Polarpriset i år. Fantastiska First Aid Kit framförde sin hyllningssång "Emmylou" till henne. Går inte att beskriva, måste upplevas! (4Play) Magi...
Ett stort ögonblick var också när Bruce och Patti sände en hälsning till Emmylou :-)
TV är bra...ibland ;-)



Ibland...är det bra att faktiskt lita på väderleksprognosen...och ta med sig vita jeansen...så man slipper sitta och svettas i de blå....;-) För det är sol och värme just nu här i torpet. Varför inte shorts?, kanske någon undrar...nja, inte riktigt där ännu...trots juni månad.

Hellre ta med ett plagg för mycket än ett plagg för lite. ;-)

Oj! Hoppsan! Där kom en ladusvala inflygandes! Tack och lov vände den direkt ut igen och förenades med sin partner. Bäst att stänga ytterdörren.
Vi hade alltid svalor här förr. De byggde bo i "hålor" i gamla stugans fasad. Men sen vi renoverade har de varit sällsynta. Så glad att se dem igen :-)



Tydligen skolavslutning idag. Det är inte utan att jag blir lite nostalgisk. Minns känslan. Både från egna avslutningar, mina barns och som personal. All träning och spänning inför avslutningen, högtidligheten och snabbt var det över! Och en viss sorts tomhet kändes inom en. Men också förväntan: sommarlov!!!
Och vissa elever eller kolleger skulle man skiljas från för all framtid...
Betygen...ja, jag som "medelmåtta" var oftast nöjd och var inte rädd för att visa mina föräldrar. De visste att jag gjort så gott jag kunnat. Så var det inte för alla..Och sommarlovet innebar ledighet och resor för mig och familjen. Men alla hade inte råd eller möjlighet att resa bort. De olikheterna kvarstår idag. 
Men jag hoppas att alla får en fin sommar. Brunbrända ben (lagom brända!), bad, utflykter, kanske sport, kanske bokläsning, bara vara...man behöver inte resa långt...äventyret väntar runt kröken :-) Bara det att tälta på tomten, sova över med en kompis, bara det var spännande, minns jag.
En del ska jobba, en del ska plugga. Jag jobbade ibland, som barnflicka och hundvakt ;-) Det var kul och lärorikt. Mindre kul var att plocka maskrosor. Dra upp dem med rötterna...;-)

Nu har solen gått i moln igen. Juni 2015.
Solen gick upp 3.22 och går ner 22.21 här. Även om solen inte syns hela tiden så är det ändå ljust! Ljuset, det underbara ljuset :-)
❤️


Kommentera inlägget här :