Snart segla vidare

publicerat i Allmänt;
Idag känns det som om jag ankrat
här i stolen,
i nuet
-
jag bara är,
i stillhet,
tystnad,
ro
i tiden
-
bara är
-
tids nog ska jag
segla vidare
<3

Ord jag skrev för längesen men som känns aktuella just idag. Om man byter ut "stol" mot "säng". Efter en hostig, sömnlös natt har jag delvis ankrat i sängen idag. 
Mina "hjärtestenar" solar sig på förstukvisten ;-)

Läser om  Louise Hoffstens liv i hennes bok "En näve grus". Om hennes familj, musiken och den svåra sjukdomen MS. Om skoven som dyker upp titt som tätt och försvårar hennes tillvaro. Men också om hur hon lärt sig att ta tillvara den vardagliga lyckan. De lyckliga ögonblicken. Att njuta av stunden. 
Även om jag inte alls har en lika svår sjukdom som hon har kan jag ändå ibland känna igen mig. Och jag tycker att jag blivit riktigt bra på att hitta de lyckliga ögonblicken och att njuta av det lilla och nära. :-)
Våga se på Livet
på livets Varande
Släpp de krampaktiga försöken
till styrande
och kontrollerande
- det är Frihet -
att vila i 
Varandet
:-)


Så får det vara nu. Har inget val. Men snart hoppas jag segla vidare ;-)

Kom på en liten kul sak. Jag tittade på  "Så ska det låta" i söndags. En av de tävlande var Jacob Samuel. Det är en sån festlig känsla att se denne man rocka loss och tänka på att: "honom var jag barnvakt åt när han var liten"...
Han var väldigt söt när han var liten kan jag meddela :-)

NAMASTE 
❤️





Kommentera inlägget här :