Fullmåne, krokar och drömmar

publicerat i Allmänt;
Ibland bara "måste" man förlåta sig själv för att gå vidare i livet, lite mer harmonisk än tidigare. Jag tror det passar utmärkt att göra det en sån här kväll när det är fullmåne. ;-)

Vände igår, lite försenat, men ändå, blad på kalendern på jobbet. Här är månaden Mars bild och text:
Vackert och något att fundera på ett tag...;-)

Jag tänker på att hur ofta har man inte vid dagens slut konstaterat att nu är det över det jag oroade mig för igår. Och ibland har man insett att "det var ju ingenting att oroa sig för" ;-) Andra gånger är man kanske besviken eller rent av förbannad eller ledsen...
Men för min del har jag märkt att jag ofta ödslat energi på onödig oro...istället för att släppa oron, inse att det blir som det blir...
Som jag brukar tjata om:
Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Ibland blir det bättre.
:-)


I mina drömmar är jag ofta tillbaka i min barndomsstad Härnösand. Ofta går jag över bron från ön till fastlandet (aldrig åt andra hållet) och ofta står jag och väntar på bussen. Häromdagen fick jag plötsligt se en bild på det stället där jag brukar stå. 
Här! :-) Undrar varför jag drömmer om detta så ofta? (Hittade bilden i en grupp på FB. Blden är ca 30 år gammal och mina minnen går ju ytterligare ca 12 år tillbaka i tiden.) Jag vet att jag i drömmarna ibland springer till bussen, ibland åker med. Men vart? Märkligt med barndomens och tonårens minnen som dyker upp så där tydligt i drömmarna. ;-) Som om något inte är avslutat där och då? Nybrogatan heter gatan och färgen på bussen "stämmer" :-)

Kanske har ni också barndomsställen som "spökar" i era drömmar? 

Dagens stora fråga verkar, enligt Aftonbladet, vara: heter det ostbågar eller ostkrokar??? ;-)
Ostkrokar, säger jag :-) Det är tydligen forskat på det här viktiga ämnet (?) och man har kommit fram till att det går en skarp gräns söder om Dalarna och Gästrikland... Norr om säger man "krokar" :-)
Hur som helst: vi säger grattis på "ostkroksbågens" egen dag!!!

Oj, vad det här kändes seriöst!!! Hi hi :-D
Ingen bild har jag på de små rackarna heller. Krokarna förekommer inte så ofta här hos mig ;-)

Allt gott och sov gott i fullmånens sken!
<3
❤️

Kommentera inlägget här :