Ett land långt borta

publicerat i Allmänt;
Nej! 
Jag får lust att likt en tjurig två-och halvt-åring stampa med foten i golvet. Av frustration...

För jag Vill så mycket men orkar så lite när värken tar över i kroppen...Tröttheten ligger som ett tungt ok över axlarna och vem drog ner den där yllemössan över mitt huvud och ögon? 

NEJ!!!

Så där ja! Nu har jag fått gnälla av mig lite ;-) Tack för det! :-) 
Av med gnällkoftan och på med positiva glasögon! :-)

27 januari

7 februari

2 mars

Vår i luften. Fåglar som kvittrar. Sol och molntussar. 
Gotlandsresan bokad. Längtar...;-)

Besökte äldste sonen med familj igår. Konstaterade att mitt lilla barnbarn har väldigt mycket energi :-) Spring i benen, klätterapa, bus i blicken, det är hon det ;-) Och väldigt söt! <3

Har konstaterat att jag nog är "för gammal för att se på Mello"...Jag lyssnade knappt på första bidraget i lördags för jag undrade hela tiden vad den där killen inte hade på sig..."Klä på dig, pojk", tänkte jag och kände mig som minst 95....;-) Å andra sidan är jag för ung för att förstå tjusningen med Hasse Anderssons klämkäcka visa...
Eller så är jag helt enkelt "blasé"... ;-)???
Men jag gillade Måns! :-)

Apropå Mello, så såg jag idag Jons video till låten "Jag är fri". Sååå mäktigt!!! Undrar om inte hans jojk vinner? Inte mig emot :-) 

Som jag berättat förut har jag ett fadderbarn i Zambia. Idag kom Plans rapport om arbetet i landet. Bra att få veta vad pengarna går till. :-) Med mina små gåvor har jag hjälpt till med bl a utbildningsmöjligheter, toaletter, tryggare förlossningsvård, hälsocenter mm. Härlig läsning när man känner frustration över läget i världen.
Att göra det lilla man kan, är att göra skillnad! <3

Läser också:
I Zambia är det viktigt hur man hälsar på folk. Först frågar man hur du och din familj mår, sedan hur skörden artar sig, sedan talar man gärna om vädret i flera minuter innan man kommer fram till sitt ärende. :-)
( Inte bara vi som snackar väder alltså! )

Grillade termiter äts ibland som snacks. (!!!)

Natotela = tack
(Uttalas nah-to-tell-ah)

En liten inblick i ett land långt bort från oss. Med en del lika problem som oss och en del totalt olika. <3

Härligt långa börjar dagarna bli! 
Ljus och Kärlek
<3
❤️





Kommentera inlägget här :