Då flödar ljuset

publicerat i Allmänt;
När jag släpper tanken på vad jag borde vara,
vad andra tycker och kraven utifrån...
Och bara är...
Då flödar ljuset, ett varmt ljus inom mig...
Som ett ordlöst möte med mig själv.
Kärlek

Och det är källan utifrån vilken jag kan sprida ljus och kärlek till andra.

Inget är så lätt som att trycka ner sig själv. "Misslyckad", "Bortgjord",Fel", "Dum",Klantig", "Typiskt mig, jag ska alltid...."

Vem sa det? Va? Jag? Om mig själv? Hm..det har blivit en sån (o)vana så jag tänker inte på det längre....
Hur startade detta? Det låter som ett eko från det förflutna...inlärt...men är det sant???

Att lära känna sig själv, acceptera den man är, känna att man duger och räcker till och att finna sin livsväg, det är Livsviktigt!!! Men inte lätt om man inte fått det med sig sen barndomen....Det tog lång tid för mig att hitta redskap för att nå dit jag kommit idag. Det är en resa...och den fortsätter :-)
Vad väntar där borta? <3

Jag var äntligen tillbaka på mattan igen. Yogamattan. I lugnet. Stel som en pinne, spänd som en fiolsträng, urdålig balans...men ändå: ljuvligt! :-)

Om du är nyfiken på yoga, testa gärna...;-)

I kväll tänker jag speciellt på en fyrbent vän som har öroninflammation. Och på hennes matte. Snabb läkning hoppas vi på. <3

Var rädd om dig, om det som är Du!
❤️






Kommentera inlägget här :