Då går det inte fort

publicerat i Allmänt;
Jag är glad att jag hann ut med hunden innan regnet kom. Det blåser och regnet slår mot rutan. Och det känns kallt, ända in i märgen. Jag vill ha värme! Tack. 

Ankrar ännu förutom mina nödvändiga promenader. Det skadar ju inte att röra på sig ;-) Seglar iväg gör tankarna. Till Gotland. Till en sandstrand. Till kvarteren i Visby. Medeltida byggnader. Nästa vecka, då!!!

Hittade en bok: Barnens Versbok. Finns mycket kul i den. 

"Jag är BLÅSTEN.
Jag gör som jag vill.
Blåser hit eller dit,
jag är aldrig still.
Det är jag som susar ssss i säden.
När jag kommer farande böjer sig träden.
Knakeriknak, jag tar mej ett tak,
suserisus, jag skakar ditt hus!
Vem kan hindra mej, vem säjer till?
Jag, som är Blåsten,
gör som jag vill!
- Eva Billow -

Ja, du Blåsten, vilken makt du har!!

"Gå! säger älgkon
till de stora kalvarna.
Jag får snart
nya små.

Snopna 
kliver de
på skrangliga ben
ut i livet.
- Maj Bylock -

Vi såg en älg på nära håll häromdagen. Den vandrade över hygget. Men att fota går inte bra. Älgens färger smälter in i växtlighetens färger. Men ståtliga djur är de, älgarna!
Hade besök av rådjur också. En av dem såg verkligen dräktig ut. :-)

Konstaterade igår kväll att det fortfarande var ljust ute trots att klockan var 21.30. Härligt! Månen lyste starkt. Men var också svår att plåta.

Ikväll är månen full :-) Fullmånen i maj kallas mjölkmåne.

Jag märker att jag lärt mig att strosa :-) Förr "sprang jag alltid efter bussen", trots att jag inte skulle med någon buss. 
Min livssituation är naturligtvis annorlunda nu men det är ändå en konst att gå långsamt...
 
"Om man går fort fort
och tittar rakt fram
då kommer man fort fram.

Om man går långsamt 
och tittar på allt vid vägkanten,
om man tar upp en sten
och luktar på en blomma - 
då går det inte fort.

Men stenen 
och blomman
har blivit ens vänner."
- Kaj Beckman -

Vare sig du påverkas av fullmånen eller ej:
Önskar dig en god natt med sköna drömmar. När det blir så dags. ;-)
❤️
;-))

Kommentera inlägget här :