Isformationer och "nö"

publicerat i Allmänt;

"Isbildning" Ismönster...

"Nej, mer", säger tvååringen bestämt och skakar på huvudet. Det betyder: "Inte mer" :-)

Jag försöker lära mig ett nytt språk. Tvååringens språk. Barns språk är logiskt. Därför blir det ibland lite missförstånd för oss vuxna som lärt in vad det heter "på riktigt". ;-)

Perfekta musiken att sjunga med i, klappa händer och dansa till är: "Målarock" med Robert Broberg ;-)
Farmor blir snurrig, men det blir inte Izabelle. Hon skulle nog kunna snurra runt, runt hela dagen. ;-)

Ett ny ord lades till vokabulären idag: "Nö!" (Snö) ;-)


Kallt var det på promenaden. Vantarna skulle absolut inte vara på! Fast efter en stund....så åkte de på...
Ingen is på havsvattnet ännu


Snart kommer yngste sonen, han som mellanlandar hos oss mellan två lägenheter.... Då blir det hockeymatch på TV:n.

Ja, det var en rapport från min lilla del av en orolig värld. 
När jag tittar på mitt lilla barnbarn så känner jag att kampen för fred är mer nödvändig än någonsin. Jag vill att hon ska gå en fri och ljus framtid till mötes. Därför är jag väl lite "bråkig" ibland när jag ifrågasätter och kritiserar. ;-) 

Jag hoppas att ni alla har en fridfull helg. Har svårt att fatta att det är första advent om bara en vecka! Fast då är jag på bröllop så det där med advent- och julförberedelser får vänta till efter bröllopet. Var det inte en bra film som hette så? "Efter bröllopet?" 

"Ishjärta" ❤️
Pax et Bonum
❤️


Kommentera inlägget här :