Spökar det?

publicerat i Allmänt;
Jag hade ingen aning om att det fanns så många bra barnprogram på Barnkanalen. Det är nästan så att jag inte vill stänga av TV:n.
Men det måste jag ju. Kan inte bli passivt sittande och glo hela dagen. Varken jag eller tvååringen. Och det gör vi inte heller. Vi leker. Vi sjunger. Vi dansar. Vi myser. Vi pusslar. Vi lägger i tvätt och vi hänger tvätt...mm

De där plastmuggarna som innehållit god soppa, går utmärkt att vända upp och ned på och använda som trummor. Är det dessutom lite stenar i så blir ljudet lite häftigare. Vi turas om att spela och dansa. Skrattar gör vi samtidigt. Åt oss själva, förstås. ;-)

Roligt är det att se på foton också och videofilmer i mobilen. Vissa kan man titta på om och om och om igen, tycker tvååringen. 
Gillar de här härliga ugglorna på Izabelles dockservis i plåt :-)


Maken har telefonmöten hela långa dagen. Han tar "kvällspasset".

Det var en grå novemberdag idag. Hoppas på sol i morgon. Glad så länge det är uppehåll. Förresten vi går nog ut på promenad i morgon även om det regnar. ..."inget dåligt väder, bara...." Och hunden måste ju ut!

På tal om hunden så om man inte visste bättre kunde man tro att det "spökar" här ;-)
Jag är inte helt förtjust med att gardinen "används" till hundkoja, men ganska kul ser det ut....;-)


Önskar Dig en fin helg!
❤️

Kommentera inlägget här :