Mörkret skrämmer inte er

publicerat i Allmänt;


Mörkret skrämmer inte er
Ni som är i ljuset
Smärta plågar er ej mer
Skönt att vila från bruset

Det kommer höstar och vårar
Ni är bortom tiden
Vi gråter våra tårar
Ni har funnit friden

Vi samlar våra minnen
Vi gråter och vi ler
Vi längtar med alla våra sinnen
Tills vi er återser 

Vi tänder ljus i mörk höst
Saknaden är så stor
Vi famlar efter tröst
Hoppet dock i hjärtat bor
❤️

En lång strand utan slut
Har jag gått här förut?
Fotspår i sanden
En snäcka i handen
En varm vind
Som smeker min kind 
Solen värmer min rygg
Jag känner mig trygg
Någon viskar, men vem?
Välkommen hem
Här är början
Här är slutet
Inte mörkret
Bara ljuset
❤️

Igår såg jag något på Fb som värmde mig. I Överkalix har flyktingboendet varit utsatt för rasistiska hot. Det reagerade ortsborna mot genom en manifestation. De hälsade flyktingarna välkomna genom att bl a tejpa upp pappershjärtan  med välkomstord på boendet och dela ut ballonger. 
Tidigare på dagen hade asylsökande genomfört en manifestation där de med plakat och svenska flaggor tågat genom samhället med budskapet: "Tack för att ni hjälper oss!"
Poliserna som var med kallar detta en "Kärleksbomb i Överkalix". :-) ❤️
❤️
Önskar er alla en fridfull Allhelgonahelg  ❤️

                        

Kommentera inlägget här :