Ord att bära med sig

publicerat i Allmänt;
Det är som om orden pockar på.
Men de vill inte samla sig. 
De hoppar och spretar åt olika håll.

Jag sluter mina ögon
Jag lyssnar inåt

Vilket ord poppar upp först?
KÄRLEK

Sen kommer

STYRKA
MOD
KLOKHET
MEDKÄNSLA 
LJUS
GENEROSITET 

Nu blev det tyst
Förvånad konstaterar jag att alla de ord som kom fram är positiva. Jag trodde min hjärna var fylld av negativa ord efter att ha läst morgonens nyheter. 

Men det var dessa ord som kom fram, det var dessa ord som ställde sig längst fram i kön. De starkaste orden.

Det var dessa ord som skulle förmedlas till dig. 

Störst av allt är Kärleken!

Dessa ord bildade inga meningar. Det behövs inte. De är så starka i sig själva. 

En insikt kommer till mig. Dessa ord kom från hjärtat.
De negativa orden hoppar fortfarande omkring någonstans där inne i något avlägset skrymsle. De kommer inte ut idag, jag har stängt dörren.

KÄRLEK
STYRKA
MOD
KLOKHET
MEDKÄNSLA 
LJUS
GENEROSITET 
❤️

Jag bär de orden med mig denna dag. Och det var de som skulle förmedlas idag :-)
❤️


Kommentera inlägget här :