Det går över

publicerat i Allmänt;
Har du, liksom jag, funderat ibland på romerna? Deras ursprung? Varför de blivit så förtryckta och fattiga? 
Om du inte är intresserad så hoppa över de närmaste bilderna med text. Om du däremot är en "funderare" så läs gärna. Det är hämtat ur Rädda Barnens tidning "Barn" nr 3, med tema Romer.
Den svarta texten handlar om världen, den rosa specifikt Sverige. 











Tidslinje: Per Bengtsson Källa bl a Forum för levande historia

Jag tycker detta var intressant. En del var helt ny kunskap för mig. Man lär sig så länge man är nyfiken ;-)

Och nu är de här och sitter och tigger för att överleva. Vilken sorglig historia de har och hur ser framtiden ut för dem? Dessa Människor, dessa Individer? Eftersom jag förfogar över mina egna pengar skänker jag gärna några kronor till dem, trots att regeringen säger att jag inte ska. Men det viktigaste är, enligt mig, att vi Ser dem och kanske Hejar. De har ett människovärde de också!


Var på en skön kvällspromenad i går med make och hund. I vårt vackra närområde. Här utsikt ut mot havet.

Utsikt mot stan. Jag älskar att ha vatten och båtar runtomkring mig. 
Det blommar så vackert i blomlådorna på bron.

Mot stan. Solen är på nergång.

Gott om rönnbär :-)

Idag har det varit en grå och regnig torsdag. Men det går över ;-)

Hockeykväll på TV:n igen då...för maken..sönerna tittar live...och jag kikar kanske lite jag också ;-)
Tvättmaskinen är igång. Regnet smattrar mot rutan. Huvudet värker, men det går också över :-)

NAMASTE
❤️

Kommentera inlägget här :