Kärleken segrar

publicerat i Allmänt;
Visst ligger hösten där, redo att ta över. Men idag, i stillhet och solsken drar sommaren sin sista (?) suck för i år. Nästan alla man pratar med berättar om denna sommars märkliga blomstring. Om tidiga växter som blommat väldigt sent. Naturligtvis som följd av en kall och regnig juni och juli. Men många växter har verkligen kämpat hårt och när solen och värmen äntligen kom i augusti slog de ut. 
Och så de där tidiga blomstren som aldrig vill ge upp. Som denna viol:

De där humlorna vi saknade under sommaren har dykt upp här hos mig. ;-)
De har konferens på min allt mer röda Kärleksört. Oj, vad det surras ;-)
Fullt kalas :-)
Är det någon som vet om humlor sover på natten? När vi kom ut hit i går kväll satt alla humlorna helt stilla. Jag trodde att de var döda. Men när maken petade lite på en av dem rörde den på ett par ben och idag är de väldigt levande :-)

Nere vid sjön idag. Stilla, så stilla...bara jag, hunden och den här skönheten var där :-)

Och vattnet är mörkt. Så där mörk som vår tillvaro kan kännas ibland. Och som tillståndet i Europa kan uppfattas om man bara ser det onda och negativa.
Men det finns alltid något som lyser upp :-)
Det får den här bilden representera:
Vita fjädrar på mörkt vatten. De sjunker inte <3
Och den här berättelsen från verkligheten lyser också upp och värmer:
(Från Fb-sidan:"Inte rasist, men...")

Kärlek, godhet, omtanke, medkänsla ❤️

I morgon ska jag på healing och samtal hos en av de mest kärleksfulla människor jag känner. Behöver detta nu och är tacksam att jag har möjlighet att kunna få det. Framför allt tacksam för att ha en make som ställer upp och skjutsar ❤️

Var vid gott mod!
Tillsammans skapar vi mirakel!
Kärleken segrar!
❤️


Kommentera inlägget här :