Rensa i min egen röra!

publicerat i Allmänt;
Med en suck ser jag mig omkring i lägenheten. Milda makter! Så här ser ut! Att det kan bli sån röra när man inte ens vistats här..."När sov vi senast här?" undrade maken igår kväll. "Jag minns inte....i påskas kanske?"
Vi har pendlat mellan torpet och jobbet och bara varit här och vattnat blommorna och hämtat posten...eller "bara"? "Någon" har ju faktiskt rört till det...och "någon/några" borde vara jag och maken...suck..,
Dags att rensa i röran! ;-)
Men...vart ska man börja? För att inte hamna i "plockar-lite-här-och-där-syndromet"...rum för rum blir nog bra...:-) Börjar i mitt "kontor", gröna rummet, för att överhuvudtaget ta mig fram till staffliet som står vid fönstret...hjälp!!! Det här är sk "välfärdsproblem" och vi har skapat det helt och hållet själva...
...och nu måste jag tömma tvättmaskinen..,,!!' "Stackars mig" ;-)

Några timmar senare...röran har minskat...lite...pappersinsamlingen är knökfull....
Tagit en långpromenad i närområdet, ut till havet och runt i parken. Bara måste ut! Skönt att röra på sig men fy vilken tryckande luft...



Efter en kopp te är det dags att fortsätta. Det går inte fort....Har funderat på det där med att "tiden tycks gå snabbare när man blir äldre"....är det för att allt man gör går långsammare då?? ;-)

Varför har jag sparat kataloger från förra året??? ;-) Milda makter! Släng!!!

Innan jag avslutar inlägget idag vill jag nämna påven igen. Efter ett besök hos flyktingarna på ön Lesbos har han tagit med sig tolv flyktingar hem till Vatikanstaten. Tre muslimska familjer varav sex är barn och bedöms som särskilt utsatta. Heja påven, du har så klart både råd och plats men det här ger ändå positiva signaler. Gränsöverskridande och modig är han! Förhoppningsvis en god förebild för många andra. :-)
Bild från Metro Foto: Filippo Monteforte/AP

Det händer goda saker i världen! Dem kan och vill jag ta till mig och låta mig glädjas åt. Som motvikt till det motsatta som nästan bryter ner mig. 

Nej, men hallå! Städa och rensa var det ja! :-) 
Men titta där, där ligger ju julkorten...;-)

Vad gör du idag? 
Vad du än gör: var varsam med dig! :-)

Hm...dags att rensa bland tankar och intryck också, tror jag ;-)

Så det så! :-)

Pax et Bonum
❤️

Kommentera inlägget här :