Stänga dörren och stänga av

publicerat i Allmänt;

Visst är den fin, stolen och dekorationen som hälsar välkommen vid Bruksboden i Axmar! :-)

Den stora tröttheten har lagt sig över mig. Fysisk och mental trötthet. Jag ligger och vilar. Undrar var de utlovade solstrålarna tagit vägen. Utanför fönstret ser jag bara moln på himlen.

Sovrumsfönstet i gamla stugan

Önskar att det fanns något som kunde lindra tinnitus. Bota är nog omöjligt, men alla som har tinnitus vet vad jag menar. Att kunna sänka ljudet, minska intensiteten...

Önskar också att man ibland kunde stänga dörren mot "verkligheten" och regla. För en dag. För en timme. Sätta upp en skylt: "stängt, återkommer snart". ;-)

Återhämtning...det är helt klart ett måste i den tid vi lever. Som naturen. Den vilar i perioder. Återhämtar kraft inför återfödelsen.

Men vi människor har ju såna krav på oss själva och på varandra att vara vakna, aktiva, produktiva...hela tiden! Året om. Vi pratar mycket om att "bara vara" men vi praktiserar det inte så mycket som vi borde.

Tills kroppen och själen säger stopp...

Vi har pratat mycket jag och min mamma idag. Samtalat. Vilket fint ord det är! Och det har en djup, varm innebörd. <3
Och promenerat. Mamma knatar på bra nu, med eller utan käpp. :-)

I morgon åker hon hem. Det blir nog tomt och tyst efter henne, men samtidigt känner vi nog båda att nu är det dags. :-)

Det här är nog det roligaste minnet från besöket denna sommar. När vi "tokade" oss lite i underbara antikaffären i Österbybruk. ;-))

Orangeriet, Österbybruk

Nu stänger jag för idag. Återkommer i morgon. Tack för att du ville titta in. Välkommen åter ❤️

Kommentera inlägget här :