Accepterandet av varandet

publicerat i Allmänt;

Tydliga tecken på att ett barnbarn är på besök. ;-) Napparna radas upp och bollen får vara med. Sen räknar vi...:-)

På yogan pratar vår fina lärare om accepterande. Att det är bra att välja acceptans ibland istället för att bli irriterad över sådant man inte kan förändra. Livet blir lättare då.
Tänker på hur min dag startade. Fibromyalgin gjorde sig påmind. Illamående och värk i lederna. Blev ledsen. Men det där med accepterande är ju något jag jobbar hela tiden på när det gäller sjukdomen. Tänkte: om jag klarar att gå på yogan är det bra. Om jag inte klarar det är det bra. Yogan får inte bli en "kamp". Acceptans av varandet. Acceptans av att vara jag. 
Jag gick på yogan. :-) Med inställningen att "jag klarar det jag klarar". Det kändes bra att vara där och väldigt bra efteråt. Yoga handlar inte om prestation :-)

I övrigt har dagen handlat om Izabelle. Mysigt att ha henne här. Vi sjunger mycket. Alla varianter av Imse Vimse...:-)
Badet fick ta lång tid i kväll. Det är ju så mysigt med "bubblor", både att leka med och gosa med. Ingen badkruka den här tjejen inte ;-) <3

Tisdag är snart slut. Riktigt sömnig i kväll. Hoppas att hjärnan vill sova ordentligt i natt och inte börjar fundera på en massa omöjliga frågor och idéer ;-)



God Natt!
NAMASTE 
❤️

Kommentera inlägget här :