Det goda samtalet

publicerat i Allmänt;
De där stunderna när något/någon verkligen griper tag i en...som när Lars Lerin träffar Nino.
Ett sånt där möte som går på djupet direkt. Två själar som möts. Två själar som verkar ha känt varandra redan innan de träffats rent fysiskt. Sånt är magiskt. 

Jag visste inte vem Nino var innan jag sett programmet. En härlig människa. Att lyssna på två människor som inte känner/känt sig hemma i sina egna kroppar. Som känt att deras kroppar har fel kön. Det berör verkligen. 

Lars Lerin är så rolig när han säger att om han skulle göra ett könsbyte nu, i den ålder han är nu, skulle han nog "se ut som Gudrun Schyman" :-)
<3 (Från Lars Lerins Fb-sida)

Det är så skönt och avkopplande med TV-program som visar "äkta människor" och djupa samtal som alternativ till allt ytligt pladdrande. Tycker jag. Jag vill bli berörd. Skratta, gråta och då och då nicka igenkännande. Tacksam för att det fortfarande finns såna program. Det goda samtalet. Jag hyllar det goda samtalet. :-)

"De långa skuggornas promenad" blev det vid lunchdags idag. Sol. Stilla. Tyst.


Naturens konstverk :-)

Äldste sonen är med sin familj i Sälen. Såg nyss en filmsnutt  på mitt barnbarns första försök på skidor. Jag är minst sagt imponerad. Vilken balans! :-)

"Hockeyänkan" och "hunden i vänteläge" kopplar nu av i mörkret här ute i skogen.

I morgon ska jag ringa konstnär och vän Erik Hedin och besluta om mått och bakgrund till porträttet han ska måla av vår hund! Så spännande!!!

Pax et Bonum
❤️



Kommentera inlägget här :