Extra lagom

publicerat i Allmänt;
Ibland är det nästan så jag önskar att jag hade en "extramage", en mage för allt extra gott som man äter extra mycket av under julen. ;-)

De två senaste dagarna har jag blivit bjuden på så mycket gott. God mat, gott fikabröd, gott godis...
Nu måste det bli mindre av det "extra"! För någon "extramage" har jag ju inte...

Snön lyser med sin frånvaro här vid norrlandsgränsen. Under vår resa ner till Bålsta och Stockholm igår mötte vi vintern söder om Dalälven. Och mer och mer snö blev det ju längre söderut vi kom. Känns som lite av "upp och nervända världen". 
Stockholm...just här ser det inte så vintrigt ut...

Värmande och go gemenskap är något jag verkligen "gottat" mig extra mycket med.I Bålsta träffades min svärmor, min mor och min "plastsvärmor" ( ja, jag har en hel del såna där "extrasläktingar"). Och när jag och maken lämnat tillbaka barnbarnet till hennes föräldrar, anslöt vi oss också till sällskapet. Oj, så kul vi hade. Så många minnen att dela. Jag bodde i Bålsta mellan 1973-1977 och det var där jag och maken träffades. Det är något speciellt att få minnas tillsammans. :-)

Idag blev vi bjudna till goda vänner. Myyyysigt! Och många extra glada skratt. Och mycket av det "extra goda" ;-)

I morgon åker mamma hem. Så roligt att hon mår så väldigt mycket bättre än förra julen. Orkar så mycket mer. :-)

En lagom dos av gemenskap och en lagom dos av ensamhet. Det är nog idealet i livet. Tror jag. I alla fall för mig. Nu är jag ju sällan helt ensam, jag har ju både make och hund, men den ensamhet jag ibland har, den är "lagom" ;-)

Lätt förvirrad av alla helgdagar, har jag iallafall uppfattat att i morgon är det en vanlig måndag...fast inte riktigt..det är en mellandag...På onsdag är det helgdag igen...;-)

Jag önskar oss alla lagom dos av helg och vardag, lagom dos av gemenskap och ensamhet. Och lagom dos av det goda...eller man kanske inte kan få för mycket av det goda? ;-)

God fortsättning på nya året! 
Ljus och Kärlek
❤️




Kommentera inlägget här :