Bara vara. Bara låta vara

publicerat i Allmänt;
Stänger av omvärldens sus och brus en stund. Fokuserar på mitt inre. Mediterar. Lyssnar. Filosoferar. Fokuserar på det inre ljuset. En stund. Allt blir stilla. En kort stund. Även tankarna. Nu är Nu. Tacksam. 

Jag stod stilla en stund
I tanken
I medvetandet
Något hände inom mig
Vad? 
Insikt?
Nej...
Fråga?
Nej..
Oro?
Nej...

Bara stillhet
Frid

Det jag kan känna i hjärtat ibland
Fanns plötsligt i tanken
❤️


Igår kom boken jag beställt. En andlig bok om Visdom. Den kom till mig i rätt tid. Jag behövde den för att öppna upp mig igen. Känna glädje i själen igen. Känna tro och tillit. 

Jag tror att alla människor behöver få stilla sig ibland. Bara vara. Bara låta vara. Tystnad och stillhet är en bristvara idag. Ja, det är nästan "lyx". Jag har läst om skolor som har meditation på schemat. Lyckliga dem eleverna! 


Ovanlig molnformation på himlen idag.

För första gången på en vecka vågade jag mig ut i den kalla luften idag. Stod inte ut med bara inomhusluften längre. Kallt var det! Men ändå skönt på något vis. Och jag har inte hostat mer än vanligt sen jag kom in. ;-)

Tvättmaskinen snurrar på, maken fixar i köket, dammsugning och golvtorkning är klart, mörkret lägger sig...

Jag väljer lugnet och ron i kväll. Världens oro fortsätter därute och jag tar del av den snart igen. Men just i kväll: lugn och ro. 

Önskar Dig det lugn och den ro som just du behöver. ❤️
NAMASTE
❤️




Kommentera inlägget här :