En söndag i juli

publicerat i Allmänt;

De växer där vid vägkanten, de vackra Blåklockorna :-)
Såg dem under långpromenaden idag. Då jag också passade på att plocka smultron som vi sedan åt tillsammans med vaniljglass. Sommar! :-)

Det kom mycket regn igår. Och rätt som det regnade så kom det en skur. Men vi har hund, så "stövlar på, ut och gå!";-)

"Som ringar på vattnet" <3

Idag skiner solen...nästan hela tiden :-)

Jag hade tänkt skriva ner mina tankar kring tafsandet och våldtäkterna på festivalerna...om kränkningarna...om tjejers allt mer begränsade värld...om taskig kvinnosyn..om att tjejer alltid får skylla sig själva...om hatet mot de kvinnor som öppnar munnen och protesterar...om bristen på respekt...
Men jag tappar liksom orken...och efter ilskan kommer nu frustrationen...
Kommer det någonsin att finnas en generation där kvinnor och män har samma värde? Där respekten är ömsesidig? Där kvinnokroppen inte längre är "allmänt gods"?

Jag hoppas på det...

Och så hoppas jag på en spännande fotbollsmatch i kväll :-) Att fransmännen inte är för överlägsna...hur som helst så kan Island vara otroligt stolta över det de åstadkommit! Vilken underhållning! Ja, tack, Lagerbäck också förstås! :-)

Den slokar lite i regnet, Ringblomman. Lite så känner jag mig idag. Lite slokande. Det måste man få göra ibland, eller hur?

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :