"Ah, gurka" ;-)

publicerat i Allmänt;

Maten är snart klar. Den populära gurkan är redan framdukad. "Ah, gurka!", säger tvååringen och sträcker resolut ut handen och plockar upp en gurkskiva och stoppar in den i munnen. "Men", säger farmor, "fick du ta den?" Tvååringen nickar. "Man måste fråga först", säger farmor. "Får jag ta den?", säger man. "Ja", säger barnbarnet. "Får jag ta den?", fortsätter farmor uppmanande. "Ja", säger barnbarnet....;-)) Farmor kan inte låta bli att skratta. Och barnbarnet ler med hela ansiktet. :-)

Så här har vädret sett ut idag. Moln, mörka och vita och sol samtidigt. Vackert och lite dramatiskt ;-)
Grodprins eller prinsgroda? ;-) Söt är den i alla fall och den hör hemma på en av granngårdarna.
Många vackra Blåvingar har vi på vår tomt nu. Lycka! :-)

Vi åkte in till stan och jobbade på förmiddagen idag. I vårt bostadsområde har det varit tävling, Triathlon, hela helgen. Tävlande både i vattnet och i land. Men vi åkte tillbaka till tystnaden och lugnet i torpet. :-)

Känner ni igen mig? Jag heter Gnutten och var tecknad seriefigur på 80-talet. ;-)

Snart är denna söndag slut. Prognosen spår att det ska bli varmt och soligt i hela landet under kommande vecka. Törs man tro på det? Det är ju Fruntimmersveckan! ;-))

God Natt min värld
Nu vill jag sova
Sova lugnt och tryggt

Få vila från världens oro
Från hatet och hoten
Från konflikter och intolerans

Vila öronen från världens brus
Vila ögonen från tusen bilder
Vila munnen från pratet

Släppa spänningar
Drömma drömmar
Bearbeta intryck

Kanske nås utav ett budskap
Kanske finna ett svar
I drömmens kodade språk

I tillit vill jag sova
I vetskapen om änglavakt
Vid min dörr och vid min sida

Låta mörkret omsluta mig
Tills ljuset väcker mig

God natt!
❤️

Kommentera inlägget här :