En titt in i framtiden

publicerat i Allmänt;
På hemväg från Stockholm. Först hämtade vi äldste sonen på Arlanda. Izabelle var överlycklig över att få träffa sin pappa igen. 

Nu har vi lämnat tillbaka barnbarnet. :-) 
Känns redan lite tomt och tyst. Innan vi lämnade familjen åkte vi och tittade på tomten de ska flytta till. Än så länge finns bara grunden till huset. Det kommer att bli bra det här. Det var som att gå runt och titta in på framtiden :-)

Vi åker inte direkt hem utan stannar hos svärmor i Bålsta där vi ska få lite mat. Eller "lite" blir det nog inte, det blir det aldrig hos henne. ;-)

En liten sväng ner till sjön hann vi med i förmiddags. Här går "polarna".


Hej då "ankorna" ;-)

Såg en dokumentär om en gammal idol igår kväll. Johnny Cash. Intressant! Mycket jag inte visste om hans liv. Hur engagerad han var för bl a indianernas liv och rättigheter. Vilken röst han hade! Hans skivor var några av de mest spelade hemma hos mig när jag var i yngre tonåren. Just den formen av country som han sjöng är den bästa tycker jag. Fortfarande. :-) Det ska vara lite "blues" över det hela :-)

Vacker ros hos svärmor.

Nu sitter vi åter i bilen, på väg norrut. Proppmätta som alltid efter all god mat hos svärmor. :-) Trevlig samvaro även med min fina svägerska. Som alltid tänker jag att det vore roligt att träffas oftare, men vi bor för långt från varandra för det. Våra livsvägar har särat på sig men vi har inte tappat bort varandra. :-)

Ett fint träd på svärmors vägg. :-)

Yngste sonen har idag varit på besök i Monaco. Ska bli kul att få höra om hans intryck från det landet :-)



En intensiv och rolig söndag. Det känns redan i kropp och knopp. Morgondagen får lov att bli en vilodag. Med lite jobb ;-)

Fullmåne på gång. Ny vecka. Sov gott! 
Pax et Bonum
❤️






Kommentera inlägget här :