Midsommar 2016

publicerat i Allmänt;


Midsommarafton 2016.

Jag har läst ett antal inlägg om det här med att vi måste få ha rätt att fira midsommar på det sätt som känns bäst för var och en av oss. Vissa väljer ensamhet andra vill ha sällskap. Vissa väljer traditionellt firande, andra vill bara vara. Så länge det inte är påtvingat utan självvalt så är det bra. :-) Inget är "rätt" och inget är "fel". 

Det där med "små grodorna" har jag gjort så det räcker under egen barndom och under sönernas barndom. Och ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag midsommarnattens ljus och magi. Naturen. Om någon sagt till mig för ca 20 år sedan att jag skulle känna så idag hade jag bara skrattat. Nej, nej, inte jag, här ska vara fest! :-) Och jag trivdes med det! 

Nu firar maken och jag, midsommar och bröllopsdag i lugn och ro här i torpet. Och vi trivs med det. :-)
Varm dag. Vadar lite i det kalla vattnet i sjön efter en längre promenad. 

Jag brukar alltid sätta ihop en skriftlig "krans" eller "bukett" till er i midsommartid. Här kommer årets :-)

Midsommarblomster för inre frid och andlighet.

Smörblomma för "sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne"

Prästkrage för fred i världen

Te-Veronika för att Du ska förstå att du är Värdefull även om du känner dig "liten" och obetydlig. 

Rödklöver för alla dina sinnen.

Ängsklocka för tur och lycka i livet.

Ros för kärleksfulla insikter och empati. 

Var du än är, vad du än gör, var rädd om dig och njut av sommarens ljus, grönska, magi...även om det regnar :-) 

Jag hade den nyss men jag lägger upp den igen: 
❤️
Har du upplevt sommarnattens magi? 
Har du sett älvorna dansa?
Har du känt mossans mjukhet?
Fågelns flykt mellan träden? 
Solglittret i bladen?
Ormbunkarnas paraplyer?
Gräset som böjer sig i vinden?
Daggkåpans diamant i morgonljuset?
Har du hört bäckens porlande melodi?
Vättarnas tisslande och tasslande? 
Har du anat rotvältans hemlighet?
Mörkret och djupet i tjärnen? 

Skogen och ängen är en skatt i sommarnatten
❤️
 Och i kväll skålar maken och jag för oss. För vår kärlek. ❤️
Mina "hjärtestenar" :-)

Trevlig midsommar!
Frid och allt gott!
Ljus och kärlek
❤️
PS: Nej jag kommenterar inte "Brexit"... 


Kommentera inlägget här :