Tacksam svensk

publicerat i Allmänt;


Sitter och njuter av att bara vara. Solen värmer, vinden är ljum. Det susar i träd och buskar.Fåglarna håller sin konsert. I gamla stugans kök sitter maken och yngste sonen och arbetar. Hunden sover. 

Vi har avslutat fikat i paviljongen. Jordgubbstårta och kaffe. Maken är firad. Av mig fick han en fin tavla. Målad av Sari Kiviranta. 


Och nya duken med motiv Lavendel invigdes idag. Design: Lena Linderholm.
:-)

Lite senare ska vi äta god mat och champagnen ligger på kylning till kvällen. 

Flaggan vajar i vinden. "Svenska flaggan, gul och blå, med det gula korset på". 
Det är nationaldag i Sverige. 

Grattis älskade make! Jag är så tacksam över att få vandra vid din sida.

Grattis alla svenskar! Låt oss vara tacksamma över att få leva här. Att vara ett land som människor flyr till och inte ett land människor flyr ifrån.

Grattis alla nysvenskar! Jag hoppas att ni ska trivas och känna att ni verkligen är svenskar! 

Fick mig en bra och intressant historielektion igår av Fredrik Lindström i programmet "Tänk om". Det handlade om när Finland var en del av Sverige. Och att det inte var självklart vart gränsen skulle gå efter att vi förlorat mot ryssarna. Dessutom fick man en inblick i hur det kunnat vara om vi fortfarande varit ett land eller om gränsen gått långt söderut i Finland. Om språket t ex. Hade vi alla varit tvåspråkiga tro? Ett program alla borde se! Tankeväckande...:-)Rekommenderas! 

När jag läser om Håkan Hellströms fantastiska konserter så förstår jag att jag missat något stort. Så är det ibland... Gläds med de släkt och vänner som var där. :-) 

Jag är Här. Det är inte så dumt det heller :-)
 
Älskar servetterna som jag fått av en god vän :-) Visst är de vackra! 

Vad du än gör i dag så hoppas jag att du har det bra och mår bra. :-)

Frid och allt gott
❤️



Kommentera inlägget här :