Gråskala och glömska hjärnor

publicerat i Allmänt;

Gråskalan är det som fortfarande dominerar här...med inslag av vitt och brunt. Har sin skönhet...under en viss tid..för ärligt talat så är jag trött och less på det nu ;-) Det skulle inte skada med lite solljus. Rätt som det är kommer mycket blöta snöbyar på besök. Luften känns kraftigt fuktig. Och min kropp protesterar...värk...trött...seg..

Men varför gnälla över sånt man ändå inte kan förändra? Värken kan jag lindra,  tröttheten får vila bort. Men vädret? Dansa soldans kanske? ;-)

Ugglan vaktar nere vid sjön ;-)

Såg en del av Vasaloppet på TV. Beundrar dessa människor som kämpar på i spåren. Både eliten och motionärerna. Både kvinnorna och männen. :-)

Igår kväll såg jag första avsnittet av nyinspelade "Krig och Fred". Det fanns lite nostalgi för mig i detta. Älskade "Krig och Fred" när den gick som serie i TV på 70-talet. Med Anthony Hopkins som Pierre. ;-) Får se om jag kommer gilla denna lika mycket...och nej, jag har inte läst boken. Leo Tolstoj lär visst ha skrivit två versioner av den?

Som vanligt satt både maken och jag och funderade på: "Men vad har hon spelat i förut?" "Och han är bekant, vad är det nu han heter?" Osv...Tur att Google finns! För två gamla glömska hjärnor...Men jag har ännu inte funnit vem hon är som spelar Sonja? Var har jag sett henne förut? ;-))

På tal om nostalgi så har jag återupptagit kontakt med en syssling på Gotland. Så roligt!!! Tackar min släktforskande make och Facebook för detta. :-)

"Mellon" då? Såg och hörde bara "halvt medveten" eftersom jag satt och målade. Tror det var lika bra det. ;-) Panetoz låt har stannat kvar i mig, den smittar liksom :-) "Håll om mig"! 

Jobbat lite idag. Nu vila inför kommande vecka. Hoppas få träffa en liten, söt, busig valp i morgon! <3

Längtar till sommaren...men naturen behöver väl vila lite till...:-)


Ljuset återvänder alltid! 

Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :