Liljekonvaljedoft

publicerat i Allmänt;

En småregnig dag. Pingstliljan står där så stolt ändå. ;-)

Om någon berättat om en skola där föräldrar lyckats få igenom att deras barn slipper ha samma entré och toalett som flyktingbarn, hade jag nog sagt att så har vi det inte i Sverige... Men Ronneby ligger i Sverige...

Om någon sagt att en politiker gått ut och sagt att han jämställer Prideflaggan med IS-flaggan...hade jag sagt att så säger vi inte i Sverige 2016...men så sa en KD-politiker i vårt land häromdagen....(han har bett om ursäkt)

Om någon sagt för några år sedan att Donald Trump är republikanernas presidentkandidat 2016...hade jag nog bara skrattat...och jag önskar att det bara är ett dåligt skämt...Gud bevare världen! 

Det var stora, svarta rubriker och ett otäckt drev  när Margot Wallström misstänktes för oegentligheter i samband med en lägenhetsaffär. Det är små rubriker när hon befunnits oskyldig...Det är inte lätt att få upprättelse i media...

Statsministern har gjort en ommöblering i regeringen. Det kanske är början på något bra. Vem vet?


Det är en märklig värld vi lever i...en märklig tid... 

Jag stänger tyst dörren mot medievärlden. Bruset från "dårarna" hörs inte längre. Skriken från de som lever av och på uppmärksamhet tystnar.
Jag tar en promenad med hunden. I regnet. Ut i klorofyllen. Det ljusnar lite. Det är ett sånt där "rätt-som-det-regnar-kommer-det-en-skur-väder". Jag njuter av fågeldrillarna och stillheten. Av all den granna grönskan. 
Älskade Liljekonvalj, Gästriklands blomma, du doftar gudomligt!





Barnbarnet är återlämnat till föräldrarna. Vi tackar för lånet och hoppas på att snart få "låna om" :-)

Plötsligt upptäcker jag att hunden har en ovälkommen inneboende...precis vid höger öga...av alla ställen, sitter den...fästingen...
Jodå, jag försöker ta bort den men det funkar ju bara inte! Så fort jag, lugnt men bestämt försöker närma mig detta "odjur" skakar hunden på huvudet så att öronen flaxar och jag tappar greppet. Vill påpeka att detta är en stor och väldigt stark springer spanielhane som absolut inte tänker gå med på denna operation...suck..

En "gubbe" uppenbarade sig i stekpannan idag. ;-) Hi hi :-)

Det blev så tyst här i torpet när Izabelle åkt hem. Ingen som sjunger eller tittar på TV. Hunden är helt slut och sover och sover. Maken är bortrest. Jag saknar både honom och Izabelle men är samtidigt tacksam för tystnaden. Och stillheten. Livet är gott. 


Ljus och Kärlek
❤️







Kommentera inlägget här :