I sina hjärtan för evigt

publicerat i Allmänt;
Igår:
Vi kommer äntligen ut på gemensam promenad, jag, maken och hunden. Regnet har upphört. Men allt är blött. Det säger "chipp, chipp", under våra fötter. 
Vi går mot sjön. Gör oss beredda på att se en båt som ligger under vattnet...
Bryggan ligger delvis under vatten. Men inte båtarna! De ser ut att ligga på vattnet. "Någon", vi tror att vi vet vem, har öst ur båtarna! Tacksamma är vi. :-)
 



I bäckarna forsar vattnet fram. Det porlar inte, det dånar nästan. 
---

Idag. Söndag. Mors Dag. 
Sol på mors dag! :-) Inte hela tiden, men ändå :-)
Den här figurerar lite här och var på nätet så jag tycker att den ska vara med här också. (Från 1920?) Tänk att det till och med funnits anvisningar till hur man "skulle" fira. Angående punkt 6 så har mina "frånvarande" barn köpt gåvor på UNICEF och jag har fått ett fint gåvobevis. Det är jag tacksam för <3

Om jag får frågan om de lyckligaste ögonblicken i mitt liv så är det tveklöst när jag första gången höll mina nyfödda barn. Inget är jämförbart med den lyckan! <3 För mig.
I övrigt så har jag ju inte varit någon sån där "supermamma" eller "bullmamma" och absolut ingen "hönsmamma". Jag har gjort så gott jag kan, med stöd av barnens pappa och jag tycker att vi lyckats riktigt bra. :-)

Jag har, som jag skrivit förut, alltid respekterat kvinnors val angående moderskap.  Och lider med dem som vill men inte kan få barn. Det är en sorg att inte få och det är en rätt att få välja bort. Och man är inte mer eller mindre kvinnlig för det. 

Tänker på alla dem som genom tiderna fått "oäkta" (vilket hemskt ord!) barn. På skammen. Och på alla ensamstående, kämpande mammor. 
Och på dem som inte klarade av moderskapet, inte klarade av att knyta an till sitt barn.  Alla mycket unga mödrar över hela världen, får en speciell tanke. Och de mödrar som måste fly med sina barn från krig och död och de som inte har tillräckligt med mat till sina små.
Livet är inte rättvist...
Inget är självklart...
Huvudsaken är att vi alla gör så gott vi kan...och det tror jag att vi gör :-) Och att vi stödjer varandra! 

Ett hav av Liljekonvaljer till er alla på Mors Dag! <3
 
Och när det gäller min egen mor så är hennes båda döttrar "frånvarande" (punkt 6) men idag finns det så många sätt att fira ändå. Min syster var faktiskt ner till Göteborg förra veckan så mor blev firad i förväg. Det fungerar ju det också. Men visst blir det ett telefonsamtal idag :-) Såklart :-)

Jag har googlat på "vad en mamma är" ;-)

"En mamma är en dam som träffar en man och de förökar sig."
Samantha 9 år

" En mamma är en som ber dig att göra nåt precis när du ska göra nåt annat."
Jenny 10 år

I Sverige idag finns det nästan 3 miljoner mammor. :-)

"Mammor håller sina barn i handen för en tid men i sina hjärtan för evigt"
❤️

Nu ut i solen en stund. Jag måste ta det lugnt även idag, tror jag...men maken är det full fart på. Han klipper gräs och fixar till det på gården. Jag tar delvis ut min rätt under punkt 4. Fniss...;-) Eller...jag drar nog fram dammsugaren och städar av här, det behövs efter de här dagarna....Struntar i de gamla anvisningarna! ;-)) hi hi :-D De känns en "aning" förlegade ;-)

Vare sig Du är mamma (pappa) eller ej: Du är Värdefull ❤️








Kommentera inlägget här :