Är kärleken blind?

publicerat i Allmänt;

En annorlunda vitsippa fångade min uppmärksamhet häromdagen. En skönhet, tycker jag. Läste att det finns dubbla vitsippor men de har 10 kronblad. Den här har 9 och de har en annorlunda form. Så är det ju med oss alla i vår herres hage, vissa kommer i en annan form och sticker ut lite :-)

En del växter ändrar färg. Denna Julros som vi fått av svärmor, var vit under sin första blomning :-) Har troligen något med pH-halten i jorden att göra. 

Ja, prognosen stämde, idag fick vi ta på oss varmare kläder när vi gick på promenad till sjön. Att det kan vara så olika från en dag till en annan! 
Efter lunch stuvade vi in oss i bilen och for in till stan. Dags att jobba! Jag och Izabelle hälsade på Kajsa en trappa upp. Valpen Bowie var inte där men han hade lämnat sina leksaker...
Kajsa bygger modell av Uppsala, hela Uppsala!  Gissa om kolonistugorna är små på modellen! ;-)
Hon gör ett fantastiskt jobb! <3

Nu är det sista kvällen med Izabelle på ett tag, i morgon åker hon hem. Hoppas på att snart få träffas igen! <3

Det verkar vara trendigt att uttala sina fördomar och okunskaper om homosexualitet just nu. Så jag vill gärna citera underbara Mark Levengood:
"Jag är bög för att Gud ville ha en bög och därför gjorde en. Alla som har synpunkter på det får väl vända sig till honom, men stör inte mig."
<3
(Från Fb)


Fick tidningen Nära idag. Vill dela med mig av en klok kvinnas Livsmotto:
"Man säger att kärleken är blind, jag säger att hatet är blint. Kärleken öppnar ögonen, hatet stänger våra ögon."
 - Soheila Fors -

Med dessa ord avslutar jag detta inlägg och önskar Dig en God Natt ❤️




Kommentera inlägget här :