Ödmjuk inför livet

publicerat i Allmänt;

Igår dog en av mina gamla hockeyidoler. Wille Löfqvist. Han fick bröstcancer som sen spred sig till skelettet. Jag vill passa på att denna rosa månad påminna om att även män kan få bröstcancer...
Vila i frid, Wille.

När någon dör som inte står mig nära men vars liv ändå berört mig...

Då blir jag så ödmjuk inför livet.
Inför höstens färgprakt, vinterns snöänglar och snökristaller, vårens pånyttfödelse och sommarens värme och blomstring.
Att få vandra här på jorden. Få skratta och gråta, älska och sörja, dansa och sjunga, jobba och vila, vinna och förlora, såras och helas...
Vänskap och kärlek. Skapandet. De lyckliga stunderna. Soluppgång och solnedgång. Fullmåne och nymåne. Djur och människor. Naturens magi. Gemenskap och ensamhet. Gå vilse och hitta rätt. Lära nytt och lära om. Vårda och bli vårdad. Börja och sluta. Resa bort och komma hem. Mötas och skiljas. Födas, leva och dö.

"En dag ska vi dö. Alla andra dagar ska vi leva."
⁃ P-O Engkvist -

Livet är skört. Var rädd om Dig och de dina.

Hopp och frid
❤️

Kommentera inlägget här :