Överblicken

publicerat i Allmänt;

Det är lika bra att inse fakta. Jag kan inte annat än att gå på sparlåga just nu. Det går inte att pressa fram krafter som inte finns.

Ur boken Inspiration.

I samma bok hittade jag följande:

Säkert låter detta fånigt i unga människors öron men för oss som kommit upp en bit på ålderstrappan är det här sant. Det betyder ju inte att man stagnerar där i sin "klokhet", nej, men "överblicken" får en att bli lite lugnare, lite tålmodigare. Fast...det är ju som med allt annat, olika från person till person. Förstås. :-)

Jag gör det jag orkar och försöker vara nöjd med det, fast det är jag inte så ofta. ;-)

Men, det är dags för denna igen:

Smitta någon med ditt leende, få någon att lysa upp i höstmörkret :-)
Och ha en fin helg!
Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :