Nycklar till min själ

publicerat i Allmänt;

Jag kom plötsligt ihåg att jag inte skrivit vad jag tyckte om hotellet vi var på. Strand Hotell i Visby. Det får 4 poäng av 5 möjliga från mig. :-) En sak som skiljde ut sig från de andra vi varit på var att här var man garanterad P-plats. Även om det var ett äventyr att ta sig fram i de trånga kvarteren och att ta sig ut därifrån ;-)

I hotellet fanns det också valv :-)
Jag gillar den här hästen! Så vacker!

2 september, varm och solig. Underbar! Hösten får vänta, ännu har inte sommaren släppt sitt grepp :-)

Jag tänker på hur jag denna sommar stängt dörrar, hittat nycklar, låst upp andra dörrar, öppnat fönster...inom mig...

Jag har stängt dörrar till inlärda dogmer och dåliga (patriarkala ) maktstrukturer. Deras röster har ingen makt över mig längre.

1600-,1700- och 1800-tal. Bungemuseet.

Jag har hittat nycklar att låsa upp låsta dörrar med...inom mig...det som är Jag...mina känslor och reaktioner, min värdegrund, min kärlek till mig själv och till andra, min kunskap, mitt värde, min tro, min tillit, min sanning...det jag låst inne för att andra sagt att "du har/gör fel", "det är synd", "du kan inte", "du är egoistisk" osv...
Ett samtal med en nära släkting fick mig att förstå att jag inte är ensam i detta. Vi är "de svarta fåren" som gick våra egna vägar ;-) Och inte förrän nu kanske vi förstår hur starka vi är! :-)

Genom porten och ut. Från mörkret ut i ljuset! <3 Så känns det inom mig. Ljust och lugnt. Lugnet handlar också om insikter jag fick och pusselbitar som föll på plats när jag vandrade omkring på Gotland, mitt andra hem på jorden. Om detta skrev jag i tidigare inlägg.

Ännu finns det trappsteg att gå...ett steg i taget :-)

Jag skriver detta för jag tror att vi är många som behöver stänga dörrar för yttre påverkan, hitta nycklar att låsa upp dörrar till vår egen själ (kunskap, tillit, styrka osv) med..och dela med oss av ljuset.
Det här var min väg och det här är mitt sätt.
Tack för att Du ville läsa❤️
Önskar Dig en fin helg
❤️

Kommentera inlägget här :