Andra advent, djurrätt och mänskliga rättigheter

publicerat i Allmänt;
Andra Advent

(null)

Dagens änglaord

"Änglarna talar till oss alla.
Vissa av oss lyssnar bara bättre."
<3 (null)

Jag såg på "Så mycket bättre". Hyllningen till Sven-Erik Magnusson. Väldigt bra. Så fint. Sven-Ingvars tillhörde min barndom och del av uppväxttiden. Förutom Hep Stars och Beatles så var de mina favoriter. Läser att Sven-Erik Magnusson vägrade att identifiera sig med dansbanden. Det hedrar honom. För Sven-Ingvars var något eget, mer rock och pop än dansbandsmusik. Enligt mig ;-) Tomas Andersson Wij valde att tolka en låt som var ganska okänd för mig men som jag föll totalt för. "När solen färgar juninatten" heter den och är tyvärr omöjlig att hitta texten på när man googlar. :-(

Stark var också Moneybrothers version av Anita...wow! 

Kanske såg du också programmet. Kanske tycker inte du som jag. Det är det som är så bra. Att vi är lika men gillar olika :-) 


Idag, denna Nobel-dag, fick vi äntligen tid att åka ut en sväng till torpet. Där var lite mer "vinter" än i stan. Dvs lite vitt på marken. ;-) Allt var som det skulle, tack och lov, därute i skogen. Och nu har småfåglarna fått mat också. Och Kurre förstås. ;-)




(null)

Julrosen blommar inte men den lyser så grön och fin. 

10 december. Det är förutom Nobeldagen och Andra Advent idag också Internationella djurrättsdagen och Mänskliga rättigheternas dag...
När man läser om och ser bilder av isbjörnarna som till följd av klimatförändringarna svälter till döds när isarna smälter...och läser om attentatet mot synagogan i Göteborg...då inser man hur lång väg vi har kvar att gå för att uppnå djurrätt och mänskliga rättigheter...men det är ju Akut!!!

Nej, jag har inte gett upp hoppet om vare sig klimatet, djurens rätt eller de mänskliga rättigheterna. Det finns så många kloka, uppfinningsrika och kärleksfulla människor i världen. Men vi måste välja goda ledare och samarbeta mer. <3

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️ (null)

Taggar: #andraadvent#nobel#djurrätt#mänskligarättigheter;

Kommentera inlägget här :