För 405 miljoner år sedan...

publicerat i Allmänt;

Söndag. En stilla och tyst dag här hos mig. Det är t o m så att jag inte vill bryta tystnaden genom att starta tvättmaskinen. (Fast det skulle minst sagt behövas) 

Behovet av stillhet och tystnad kan aldrig bli överskattat i vår bullriga tid. 


Från Buddha Doodles Facebook

På tal om "buller". Såg Mello. Finns det något som engagerar människor så mycket som det? De som inte tittar (säger de) har oftast mer negativa åsikter om programmet än de som tittar. Har jag märkt :-) Men även de som tittar gnäller. Det är det som är skönt med Mello. Att få gnälla lite. För Mello "får" man gnälla på ;-) 

Jag gillar Jon Henrik! Han känns så äkta. Och Loreen...jag satt som fastklistrad och tittade storögt på hennes framträdande. Hennes "show" gjorde att jag inte lyssnade på låten. Vill lyssna mer. Hon är speciell den tjejen! Tydligen var det för "modernt" för många. Jag gillar det nya. Tiden står inte still. Hjärta och smärta och la la la i all ära men nej...

Att "engagera" sig i Mello en stund är skönt, avkopplande. Vila från Trump och allt annat dumt där ute. Titta på ett spektakel. ;-) 

När jag var på Fornsalen i Visby tog jag kort som jag visat tidigare. Men jag köpte också några vykort.

Brakteat. 600-talet e Kr. Forntida mynt eller beskyddande amulett i form av ett hängsmycke.
Kalkstensplatta med fossila sjöliljor från När. Dessa djur levde för 405 miljoner år sedan. (Avgjutning)

Visst är de vackra! :-) 


Ljus och Kärlek och Frid
❤️ 

Kommentera inlägget här :