Personligt rekord?

publicerat i Allmänt;

Men hur snuvig kan man bli? Och hur många gånger kan man nysa på rad? Jag tror jag håller på att sätta nytt personligt rekord! ;-)


Och hur många gånger kan man hosta under en natt innan lungorna hoppar ur? 

Du har gissat rätt! Jag har fått en riktig, gammaldags, hederlig (?) förkylning! Atjo, prosit! 

Vad nu det ska vara bra för? 
Ja...det kan man undra...


Vackert vid solnedgången igen! <3

Idag har jag haft glädjen att gratta tre vänner. En fyller 70, en fyller 50 och en fyller 1 år. Den siste är fyrbent, de andra är tvåbenta. ;-) Grattis!!!



<3

Man kan inte säga annat än att de nordiska skidtjejerna är fantastiska! Heja, tjejer!!! Girlpower!!!


Så har jag fällt en tår när jag lyssnat på en del av Michelle Obamas sista tal som first lady. Hon talade till ungdomarna om vikten av kunskap, utbildning. Om att inte ge upp. 
Den kvinnan har karisma! Och klok är hon! Kommer att sakna henne...

Atjo! Atjoo! Atjooo!!!
Snörvel och host...

Jag vet, det går över ;-)


Sista tomten packas ner till nästa jul. Denna är vit. Jag blev så glad att hitta en vit tomte! En liten en i en blomkruka med vita amaryllis ;-) Jag vet inte varför jag gillar vita och gråa tomtar? Det bara är så ;-))


Och ute är det vitt. Kanske åker vi ut till torpet i morgon och stannar några dagar. Längesen sist. Men först ska vi jobba. Vardagen är tillbaka. Det känns bra, tycker jag :-) 

Det är visst något hyllningsprogram till Ted Gärdestad ikväll. Kanske något att se :-) 

Prosit då!

Pax et Bonum
❤️


Kommentera inlägget här :