En annorlunda midsommarafton

publicerat i Allmänt;

Jag kommer plötsligt till den punkten när jag inser att "nej, nu kan jag inte göra mer, just nu." Nu är bara resten kvar inför festen...;-) 

Det blev en väldigt annorlunda midsommarafton. Men det gör inget. Det var bara när barnen var små som vi höll på traditionerna. :-) 

Sålunda blev dagen en förberedelsedag. Med allt vad det innebar. 

Men vid lunch tog vi en promenad till sjön. Där dök andhonan upp med sina lite större men ändå ulliga dunungar. 

Igår började jag försöka "hänga" tavlorna. Tänkte ha en liten utställning. Det blev lite si och så men i alla fall ;-) 


Alla kom inte med på bild ;-) 


Vi har fixat och möblerat för både inne och utevistelse. För prognosen "regn" är stabil...

Tack husse och matte för mitt partytält! ;-)

Jo, vi vet vad som är traditionell midsommarmat, men faktum är att det går lika bra med kräftor ;-)

Nu börjar det blåsa upp...hoppas att partytälten fortfarande står på sina fyra ben i morgon....;-) 

Dukat med vita rosor <3

Jag hoppas att din midsommar var magisk och vacker. Eller helt enkelt så som du ville ha den. 

Midsommar. Sommar. Naturens magi. I love it. <3

Här kommer en repris från 2015: 



Har du upplevt sommarnattens magi? 
Har du sett älvorna dansa?
Har du känt mossans mjukhet?
Fågelns flykt mellan träden? 
Solglittret i bladen?
Ormbunkarnas paraplyer?
Gräset som böjer sig i vinden?
Daggkåpans diamant i morgonljuset?
Har du hört bäckens porlande melodi?
Vättarnas tisslande och tasslande? 
Har du anat rotvältans hemlighet?
Mörkret och djupet i tjärnen? 

Skogen och ängen är en skatt i sommarnatten
❤️

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :