I förmödrars spår

publicerat i Allmänt;

Såsom i himlen...vila i frid...Michael Nyqvist...så tomt det blev...en vacker själ har lämnat oss...de ögonen...karisma <3 Tack för att vi fick vara med om dig. 

Förfäder pratas det jämt om. I förfäders spår...
Men förmödrarna då...?
Jag åkte i mina förmödrars spår idag. 7 generationer förmödrar , min mor inräknad, i rakt nedstigande led. Hälsingland. Färila. 

Besöket hos mammas kusin blev tyvärr inte av men vi besökte Ljusdal ändå. Fikade på ett mysigt café. Solen sken och värmde gott. I Hudiksvall letade vi rätt på Bosse (statyn) och kramade honom. Han är varm året om. <3

Färila, vackra Färila. Vi har varit där förr och visste vad vi ville se. Vandrade runt på kyrkogården bl a. 

Det är något speciellt att tänka på att här har mina förmödrar fötts, levt, verkat och dött. Här i Färila. 

Naturen i Hälsingland är ju så vacker att man blir helt förstummad. Trots att man sett det så många gånger förr. Man ser sig aldrig mätt.

Det blev fler kramar. Bara måste stanna till i Bollnäs och kolla butiken Silvertassen. Det var egentligen stängt men underbara Ulrika var kvar där. Ett snabbt besök med mersmak :-) Rekommenderas om du har vägarna till Bollnäs! 

Nu är vi åter i Gästrikland. Här finns också mycket vackert att se. Dock inte så många blånande berg och djupa dalar som i Hälsingland. 

Nu skriker min kropp efter vila. Tur att morgondagen blir vilodag, för på fredag...ja, det tar vi då. ;-)

Sönerna har tagit hand om hunden. Det var en förutsättning för att vi skulle komma iväg. Tacksam. <3

Inga tjusiga bilder från Hälsingland har jag att bjuda på. Fota var inte min grej idag. ;-) 

Men Bosse och mig bjuder jag på. 

Tack för att du ville läsa om min dag. 

Jag hoppas att din dag varit en bra dag. 
Varifrån kommer dina förmödrar och förfäder? 

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :