I sol och i skugga

publicerat i Allmänt;

Ah, sköna sommardag!  Vilken värme! 


Maken och jag har gått från oro och förundran, gällande hunden, till att konstatera att "men nu är han ju precis som vanligt igen"...:-) Går inte in på detaljer men märkligt var det...

Varmt! Men skönt i gamla stugans övervåning. :-) Väggen är vit i verkligheten...

Sommar, sommar, sommar...
Sommar...sommarpratare...
Här är några av mina favoriter i år: Dagny Carlsson, 105 år, bloggare. 10 juli.
Rickard Söderberg, operasångare. 24 juni.
Linnea Claeson, handbollspelare och opinionsbildare. 17 juli.
Miriam Bryant, artist och låtskrivare. 2 augusti.
Sven Melander, skådespelare och journalist. 5 augusti.
Magda Gad, journalist. 10 augusti.

Och några till...:-) 

Och idag delas Polarpriset ut. "Sting är tråkig", skriver någon på Aftonbladet. Är han?, säger jag. Måste man vara rolig för att få ett pris i musik? ;-) 

"Alla" är där. Står på kö för att bli fotograferade. Iklädda vackra galakläder. Tjusiga 
frisyrer. Kvinnorna är perfekt målade. Glittrande smycken. Och alla ler. 

Och jag tänker: "Vad är väl en bal på slottet?" ...suck..."jag trivs bäst här under min korkek, där jag kan ha det lugnt och skönt". ;-) 

Ungefär...typ...;-) 

Och så lite Ernst på det:

;-)

Mina tankar går till offer och anhöriga i den hemska branden i London. Så fruktansvärt. En otäck tragedi. En kvinna kastade ner sitt lilla barn från fönstret och en man lyckades fånga det...Många dog i lågorna. Det är såna här gånger man tvivlar på att det finns en gud...eller skyddsänglar...men det vet jag ju att det finns men ändå...


Allt ska man väl inte förstå...


Den ljusa och den mörka sidan...som livet. I sol och i skugga.

Var inte rädd men var rädd om Dig!

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :