Skynda långsamt

publicerat i Allmänt;

Efter en jobbardag (glad över det jag orkat) känns det riktigt skönt att vara i stan och krypa upp i soffan framför tv:n och bara vara. 
Yngste sonen är på besök. Det är alltid mysigt. Men nu är jag och hunden lämnade "ensamma" igen. Det är ju hockey. Viktig match! "Du tittar väl på matchen på tv i kväll!", förmanar sonen. "Ja, lite, det är ju Let's Dance också", svarar jag. Sonen skakar på huvudet och suckar...för honom finns bara hockey just nu...;-) 
Jag vet att jag kommer att sitta och zappa...;-) 

Atjo, prosit! Dags att skaffa allergipiller tror jag...våren verkar vara på väg att explodera...

Jag har skrivit ner en "att göra-lista"...dessvärre så fylls den bara på och minskar inte alls...så man kan undra vad jag sysslar med istället? ;-) För jag vet att jag gör saker, men kanske mer vad som faller mig in för stunden? Nåväl, det blir nog bra till slut både med det jag "måste och borde" och med det spontana. ;-) 

Önskar Dig en fin och solig helg!
Festina lente! (Skynda långsamt)
❤️

Det här håller jag på med på jobbet, bl a. Så fina vårnyheter på shopen nu :-)

Kommentera inlägget här :