Småpotatis

publicerat i Allmänt;

Det knakar till. Och en gång till. Och där också. Knak och knaster...

"Det där gick lätt", säger min kiropraktor. "Ja, men det gjorde väldigt ont", gnäller jag. "Ja, men det är en helt annan sak", svarar han. "Det här var småpotatis"...
Jaha..Jag förstår vad han menar. Den här gången gick det lätt att laga,  i förhållande till första gången jag var på behandling. Jag inser att jag var ute i tid denna gång...;-)

"Aha! Bilåkning!"..."Det är aldrig bra!"
Nej, jag vet...men jag ångrar inte Gotlandsresan och det får bli bara kortare bilturer den närmaste tiden...;-) 

I väntrummet kom jag i samtal med en trevlig äldre herre. Vi pratade om att boka tider på nätet och annan service på nätet. "Det är många i min ålder som ser rött när man pratar om datortjänster", säger han. "Men de gör sig själva en otjänst". 
"De kanske är rädda för den nya tekniken", säger jag. "Jo", svarar mannen, "men många tror att vi kommer gå tillbaka till det gamla igen"..."Men om det skulle ske så har det ju hänt en katastrof", säger jag. "En naturkatastrof eller krig". 
Mannen nickar och säger: "Då har "någon" tryckt på knappen"...
(Så dök han upp i vårt samtal också den där Trump)
Vi var helt överens om att det inte går att stoppa IT-utvecklingen och  att det är bra för den underlättar så mycket. 

Torsdag. Matchdag. Hockeyänka och hund i vänteläge. Känns riktigt bra. :-) 

Dagens tacksamhetskort från Kreativ Insikt:




Ljus och Kärlek

❤️

Kommentera inlägget här :