"Ett ägg om dagen" ;-)

publicerat i Allmänt;

Onsdag kväll:


"När livet vänder" är ett berörande program. Så skönt att det finns program som går på djupet utan något inslag av ytligt tjafs. 
Ikväll var det musikern och låtskrivaren Peter Hallström. En doldis som skrivit många kända låtar till andra artister. Mest känd är trösterika "Håll mitt hjärta" som Björn Skifs framför och skrivit svensk text till.
Peter växte upp i ett frikyrkligt hem där församlingen var mycket viktig för föräldrarna. För Peter var budskapet om att Jesus skulle komma tillbaka och ta de sina med sig, mycket skrämmande. Han kunde inte tro som de andra och var rädd för att bli lämnad ensam. Han var 35 år när han kom till insikt om att han inte behövde vara rädd. Han fann sig själv. Han blev fri. Han fann sin personliga tro. Det som var rätt för honom. 
Jag blir upprörd och frågande över hur vuxna kan skrämma barn så...Han var som han själv uttrycker det: "kyrkskadad"...
Genom musiken har han funnit läkning. 
Rätten att få vara den man är. Rätten att få hitta sin egen tro. Utan fördömanden. Sååå viktigt! 

"Håll mitt hjärta 
Håll min själ

Lägg mitt huvud I ditt knä

Säg att du menar

Och vill mig väl

Håll mitt hjärta 
Håll min själ
Som jag väntat alla år

Du kan läka mina sår

Ta mina händer och gör mig hel

Ta mitt hjärta

Ta min själ
Håll mitt hjärta 
Håll min själ

Låt mig bara stanna här

Så allt jag ber dig allt jag begär

Håll mitt hjärta 
Håll min själ

Håll min själ"
❤️

Torsdag:
Jag var på yogan igår! Jippi! Så skönt. Och kul. :-)

Idag beundrar jag domherren och hackspetten som flyger omkring här. Båda har så vacker röd färg i sin skrud. 
Sjukdomen kräver en vilodag idag och jag har inte mycket att sätta emot. 

Jag har tänkt att eftersom det snart är påsk och eftersom påsken är så förknippad med ägg så visar jag upp mina ägg i olika färger, former och material. Ett ägg om dagen ;-)





Ägg i svartlera. Av Eva Sjöqvist.

En promenad i det kyliga vädret blev det i alla fall idag. Ner till sjön där isen bildade vackra mönster.


Naturen skapar!
Ett hjärta! <3

Önskar Dig en fin kväll!

Ljus, Hopp och Kärlek
❤️

Himlen igår kväll <3

Kommentera inlägget här :