Vårdagjämning och beskydd

publicerat i Allmänt;

Måndag 20 mars. Snöbyarna avlöste varandra hela morgonen och förmiddagen. På eftermiddagen var all snö som fallit borta. Solen gjorde några tappra försök att lysa. Det är Vår! 

Hunden och jag är "ensamma" i torpet hela dagen och hela kvällen. Nej, det går ingen nöd på oss ;-) 

Ljudet av tågets tutande hörs, i övrigt är här helt tyst. 
På Instagram ser jag bilder på Stina Wollter från Let's Dance i fredags. Härliga bilder som gör mig glad. Hon är en sån varm och skön människa, Stina! Kärlek, kärlek, kärlek <3

Vackert lock på vacker ask :-)

Jag är ingen siffermänniska men har ändå roat mig med siffror en stund: 


100 år fyller Finland i år. Grattis!
99% av brotten i Sverige begås inte av flyktingar
90 år blev Chuck Berry RIP
80 år fyllde Prinsessan Birgitta i januari i år
70 år fyller Björn Skifs i april
65 år fyller Tomas Ledin idag Grattis! 
60 år fyller Joakim Thåström idag Grattis! 
50 är ett hexagonalt pyramidtal (???)
40-årig bröllopsdag kallas Rubinbröllop
30-årig bröllopsdag firar maken och jag i juni. Pärlbröllop. 
25 heter Adeles tredje album
20 mars Vårdagjämning jippi! 
10 år fyller vår hund i sommar

I morse la Facebook upp ett ett år gammalt minne. "Vila under en änglavinge". Den har några år på nacken den tavlan men för mig känns den mer aktuell än någonsin. Att få vila tryggt under en änglavinge när världen känns orolig...

Så vill jag känna nu. <3


Tack för att Du ville läsa!
Ljus, trygghet och hopp!
❤️

Kommentera inlägget här :