Det som är Jag

publicerat i Allmänt;

Stilla. 
Samla tankarna. 
Deva sjunger.
Mantra.
Skönt att pausa från nätets brus.
Vänners omtanke via pm värmer.

Varmt utrensningste för kroppen. 
Mantra för hjärnan. 

Pensel, färg, vatten.
Lägger till lite på tavlan som jag tror är färdig nu. 

Fortsätter på en pågående.
Äntligen får tankarna bara varandra förbi utan stopp och dömande.

Mycket att smälta från resan. 
En liten bit i taget.

Det som sårade mig på nätet igår sjunker undan. 
Måste lita på min egen sanning. 

Sträcker på mig. 
Lyssnar på Deva.
Mantra.

Läkning pågår...

När jag hamnar för mycket i "suset och bruset" glömmer jag lätt bort vad det är jag brukar vila i. Andligheten. Jag har "verktygen" och möjligheterna, ändå glömmer jag. Andligheten. Som inte har något med religion att göra, utan är det jag är och har, ända sen födelsen. För mig föds alla människor med andligheten inom sig. Men vi stänger av, för att vi blir  tillsagda, inte trodda, inte passar in...


Anda
Andas
Andlig
Andlighet

Ande
Andas
Andlig
Andlighet

Färdig :-)
Pågående...:-)

Ska meditera lite nu.

För att få ro i en orolig hjärna. 
Hitta min kraft, rota mig i Nu och Här och i det som är jag här på moder Jord. 

På återseende. Hoppas jag. 
Önskar dig en fin helg!
❤️

Kommentera inlägget här :