Kvällsblogg

publicerat i Allmänt;

När jag vaknade i morse och läste om bomben i Kabul som dödat fler än 80 människor, gick luften ur mig. Till detta "ofarliga" land tvångsutvisas unga människor...men svenska politiker gör ingenting för att stoppa detta...


Hatet och hånet i kommentarsfälten klarar jag inte av att läsa. Hur mycket kan medelålders svenska kvinnor och män hata? 

Tack och lov finns det människor som orkar säga ifrån, orkar försöka få folk att sansa sig, orkar ifrågasätta...
Empati och medmänsklighet saknas hos så många. Det är skrämmande. Om man nu inte tycker att vi ska ta in flyktingar i vårt land, varför inte bara säga det? Nej, man hatar och avhumaniserar flyktingarna och man hånar de människor som ställer upp och kämpar för dessa. 
Jag förstår inte hatet...och inte hånet. 


Iggön

Det blev en tur in till stan ikväll. På tillbakavägen svängde vi ner till havet. Idylliska fiskelägen. 


Efter Iggön åkte vi till Saltharsfjärden i Norrsundet. Där blev vi attackerade av en förtvivlad Tärna. Hon djupdök mot oss och skrek. Det var bara att gå in i bilen igen. När vi backade såg vi att hon la sig i sanden. Hon hade sitt bo där. 

Där på andra sidan har vi varit några gånger. Idylliska, vackra Holmen. :-)

Nu säger jag god natt eller god morgon eller god dag. Välj det som passar dig ;-)

❤️

Kommentera inlägget här :