"MAN GÖR EN SAK I TAGET" ;-)

publicerat i Allmänt;

"Farmor, du får brun, svart, vit, grön och blå", säger Izabelle när hon fördelar färgpennorna mellan oss. "Det är pojkfärger". "Jag har tjejfärger, rosa, lila, gul och orange".

Hm...tänker jag och protesterar lite. "Men jag gillar blå och jag är ju tjej", säger jag. Hon ser lite betänksam ut. Sen säger hon: "Du får ha pojkfärgerna!"Hon låter mycket bestämd. Hm...;-) 

Vi målar både ute och inne idag. :-)



Och vi promenerar en sväng ner till sjön. När solen är framme är det riktigt varmt. 


Och så det sedvanliga kortet nere på bryggan:

<3

Det är en sån härlig tid nu. Den där skira grönskan. Så vackert. 

Den här dagen innehöll inte det jag hoppats på men den innehåll annat trevligt och värdefullt istället. 


I natt när hunden ville ut strök en räv omkring här på gården. Den fick sig en rejäl utskällning. ;-) 

Skapande verksamhet, glass och promenad, sång mm. En bra dag. 

Kanske Tre Kronor tar guld i kväll också, så blir ju det pricken över i:et.

För övrigt så tycker barnbarnet att hennes farfar beter sig underligt: först klipper han gräset, sen gör han annat och så klipper han gräset igen. Så gör man inte! "Man gör en sak i taget", säger Izabelle. ;-)

Allt gott inför kvällen och kommande vecka. 
❤️

Kommentera inlägget här :