Det som är viktigt

publicerat i Allmänt;
Plötsligt kommer jag på mig själv med att sitta och läsa hur många getingar en "modeexpert" på Expressen ger till kvinnors och mäns klädval under fotbollsgalan i går kväll. Och känner: "men så otroligt ointressant"! Hi hi...:-))

Smaken är som baken...modetrend eller ej...;-)

Och nej, jag såg inte galan. Det är många år sedan jag tappade intresset för den. Jag är väl gammal nu. Och tråkig ;-)

Men jag såg på TV. På 5:an. "Sofias änglar" och "Meltzer och döden".
Christine Meltzer, jag hoppas att du får pris för din helt otroligt bra programserie! Modig och stark är du! 

Följande målning och text hör egentligen inte ihop. Men nu har jag sammanfört dem. :-) Målning: Naomi Eriksson "Molnängel". 
(null)
(null)
<3

Jag läser även viktiga saker. Om minoritetsgruppen rohingya i Burma. De är utsatta för en etnisk utrensning i det land där de bott sen många generationer tillbaka. Rohingya är muslimer och i Burma är majoriteten buddister. Nu har 600 000 rohingyaner flytt undan den burmesiska militärens våld och övergrepp. Till Bangladesh där de lever under mycket bristfälliga förhållanden. Rohingya beskrivs som världens mest förtryckta folkgrupp...

Varför skriver jag om detta? Jo, jag tycker att det är viktigt. Och för den som vill och kan så finns ju möjligheten att sända ett bidrag till någon av alla de hjälporganisationer som finns där på plats i Bangladesh. Jag kan känna att ett bidrag är som en droppe i havet, men jag vet att just den droppen gör skillnad...

Visst vore det härligt om den värsta nyheten handlade om en kändis förskräckliga klädval på en gala...men så ser inte verkligheten ut...

Och så kom vintern. Burrigt kallt och trafikkaos i Stockholm. Som det brukar vara. 
Kör och gå lugnt! Klä dig varmt. 
Vi tar oss genom denna vinter också. Tillsammans <3
Hoppfullheter
❤️

Taggar: #viktigt#galaklädd#flyktingar#enviktigdroppeihavet#molnänglar;

Kommentera inlägget här :