Ett positivt mellanrum

publicerat i Allmänt;
(null)

Jodå, jag börjar bli "gammal" :-) Och det finns fördelar. Det finns saker som är "över" ...
PMS...never more
Klimakteriebesvär...never more
Jippi! 

Sen så följer ju andra problem med åldern men "var sak (krämpa) har sin tid"...;-)

Yoga idag. Fantastiska yoga. Av kärlek till mig själv. Till min kropp och mitt sinne. Yoga. Balans. Sinnesfrid. Glädje. Yoga. 

Jobbat. Känns bra. 

Först föll snöflingor stora som vantar. Sen föll blötsnö. Och så blev det uppehåll. Vintern tjuvstartar lite smått ;-)
(null)

Mitt bland alla sorgliga och hemska nyheter dyker det då och då upp något positivt. Plötsligt händer det ;-)

Som den om den avhoppade nazisten som ville be Alexandra Pascalidou om förlåtelse för alla kränkningar han utsatt henne för. De möttes och han fick berätta om hur han hamnade i hatets näste och hur han tog sig ur. Och be, uppriktigt, om förlåtelse. Ett bra möte. Försoning. Det händer ibland: försoning. <3

(null)

En annan positiv läsning är den om vårdhundar för barn. Svårt sjuka barn får träffa en vårdhund att kela och leka med. T o m uppe i sjukhussängen får hunden vara. Det har gett  sjuka barn livsglädjen tillbaka. <3

(null)

Det är så skönt att läsa positiva nyheter och reportage emellanåt. Som ett positivt mellanrum att andas i. Glädjas. 

Alla bilder idag är från farsdagsbuketten. :-)
(null)

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Taggar: #yoga#försoning#vårdhundar#jobb;

Kommentera inlägget här :