Jobb och människovärde

publicerat i Allmänt;
Ber om ursäkt för alla "är" som blev "ör" i senaste inlägget...;-) 

Det är trevligt att ha ungdomar på besök. En systerson med flickvän var här på fika igår. Det ger energi och glädje att prata med unga människor. Känner jag. Det blir lite mindre suckande över livets små förtretligheter eller sjukdomar och krämpor...som det ofta blir med äldre eller jämnåriga...;-) Fast...det ska ju ha sin tid också ;-)
(null)
Fick en tavla av en av mina systrar. En tavla med ett för mig mycket välbekant motiv. "Ack, ljuvliga ungdomsdagar!" Uppsala för alltid i mitt hjärta. :-)

Om man inte är "100% människa", vad är man då? 
Enligt en SD-politiker är man "muhammedan"....(muslim)
Är det någon som fortfarande tror att det partiet har nolltolerans mot rasism? 
En ytterst skrämmande och ovärdig människosyn visar sig...:-(

Jag vet, det är vilodag idag. Men, som egenföretagare gäller det oftast  jobb varje dag i veckan. Så idag har vi jobbat. Det känns kul. Glad och tacksam över att ha ett jobb. Alla dagar. :-) 
(null)
En av oss anammade det där med vilodag...;-)
<3

Om en vecka är det första advent. Om allt blir som vi tänkt firar vi advent i Värmland. ( om vi inte jobbar?, frågar sig vän av ordning, Jodå visst arbete kan vi göra på distans. Annat får samlas på hög någon dag) 

Jag såg den här bilden på Fb. Delar den här. Den passar så bra in i tidens skeende.  (null)

Önskar dig en vecka med balans mellan vila och rörelse. 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #jobb#människovärde#ungdomar#uppsalamotiv;

Kommentera inlägget här :